Monday, May 18, 2009

Masjid Kristal Trenganu:keindahan atau.....


Salam,sory sbb lmer xmemblogkan dri,hek3,bkn per,juz memcari idea yg bernas untuk tatapan pembaca blog den ni:p.Untuk permulaan blog daku ini,aku nk gtaw per yg aku nk gtaw ni mmg btui2 terjadi,bkn untuk memburukkn sesetgh pihak,tp ini la reality apabila manusia terasa megah hingga lupa setiap kemegahan itu pastinyer ada keburukkan&kelemahan yg tersembunyi..


Cuti raya cina lpas,aku&family pergi la bercuti di umh maksu aku kt Jertih,Trenganu.Nk kte best,ok la,dh nme pon cutikn:P.Kitaorg g dlm 3-4 ari cmtu,g ari sabtu blik rabu.Aku rasa xperlulah aku cter setiap destinasi percutian aku,cuma kt cni nk gtaw,ari kedua aku g Kuala Trenganu untuk melihat kecantikkan,keindahan,kemegahan masjid pling cantik di asia iaitu Masjid Kristal.Aku terpegun dgn keindahan masjid yg menelan berjuta juta kos untuk membinanya.Apabila trun kereta jer,mcm biasa la,kita ni insan biasa xdpt elakkn dri perkara ini iaitu nk gi toilet,heehehe.Kn korunk yg knl aku,tentu taw aku cmnerkn,untuk yg blom tau,aku ni oku yg berwheelchair.Kitaorg cari la toilet untuk org2 mcm aku ni,jumpa mmg jumpa,ader dua lg,untuk lelaki&untuk pompuan,tp indah pandang je apabila toilet untuk oku lelaki pintu dier dikunci,nk cari org yg menjaga toilet pon xde,ader ke patut.Sepatutnye korunk xyah kunci la,kang aku teruah(terkluar mende ***:P)kang,xpasal2 cuti dlm basah la aku,huhu.Lepas puas xdpt cari org yg pegang kunci toilet,aku mengambil keputusan drastik untuk msok ke toilet oku pompuan.Tp,sama gak cuma kli ni bkn kunci,tp tinggi untuk wheelchair aku naik msok toilet,mengong btui.Last2 skali,akhirnya aku dpt membuangkn hajat per yg aku tahan selama ini kt toilet biasa,heehehe.Tepat kul 1.40 tghari,time to solat zohor.Aku dgn amik wuduk semua,tggu la untuk solat dlm masjid pling cantik di asia ni.Apabila ayah aku menolak wheelchair aku ke masjid tu,ayah meminta kat pak guard jge pintu msok tu,nk bg aku msok kt pintu tepi masjid tu,sbb dkt untuk aku brjalan guna lutut aku msok,tp pak guard tu ckp xleh sbb xleh buka pintu la per la,manyak alasan plak pak guard ni.Last skali aku menebalkn dri jalanlah guna lutut aku msok ikut pintu utama untuk sembahyang.Alhamdullilah org wat dekkkk(xtaw)je dgn aku.Pastu aku&adik2 g le berehat kat kerusi kt taman untuk hayati keindahan masjid yg terapung atas air tu.Aku mula terpikir,adakah berbaloi blanja berjuta juta ringgit untuk menbina sesuatu yg cantik&menarik tp pengurusan&penjagaan hampeh,pikir2knlah&renung2kn la "bukan semua yg indah itu permata&kristal":P,salam....

No comments:

Post a Comment